(5n1k) fotoğraf gezileri-5 : kadıköy batı yakası - kıyılar mutedil açıklar kaba dalgalı

(5n1k) fotoğraf gezileri-5 : kadıköy batı yakası

 

1 - denize açılan her yol mübahtır :

uzun hafız sokak

ne                : iç dalgakıran feneri
nerede        : rasimpaşa, uzun hafız sokak
ne zaman    : 17 ekim 2023

nasıl           : rasimpaşa'yı da yeldeğirmeni'ni de en az bahariye kadar seviyorum. hatta bazen daha çok. çünkü denize açılan sokağı çok. ve dahası o  sokakların ucunda 15-20 dakikada bir vapur oluyor. bu umutla bir süre denize paralel yürüdüm rasimpaşa'nın sokaklarında. uzun hafız'da. iskele'de. nemlizade'de. vapur yoktu ama haydarpaşa iç dalgakıran feneri vardı. denize yürüyen insanlar, denize akan binalar vardı.

neden        :denize açılan bütün sokaklar başımızın tacıdır. uzun hafız sokak'ta onlardan biri sadece.
.
.

2 - yeldeğirmeni sefiri; haberim yokmuş gibi çek kanka

rasimpaşa yeldeğirmeni sokak


ne                : yeldeğirmeni kedisi
nerede        : rasimpaşa mahallesi, yeldeğirmeni sokak
ne zaman    : 17 ekim 2023

nasıl            : denize çıkış ararken haspamı son model bir otomobilin üstünde keyif yaparken gördüm. fotoğrafını çektiğimi anlayınca bir pozlar bir pozlar. yerim dar olduğu ve tüm alanı ona ayıramadığım için en cool fotosunu koymakla yetineceğim. bir de fotoğrafları ayarlarken fark ettim. geçen aralıkta yine fotoğrafını çektiğimi anladım. meğer sokağın sahibiymiş.

neden         : şimdi yalan yok ben "köpekçiyim". kedileri uzaktan bir de fotoğraflarda severim. geçmişim de nasıl bir travma varsa artık çözemedim daha. ama karşılıklı tutmuyor elektriğimiz. profesyonelce çalışıyoruz sadece! tıpkı martılar ve vapurlar gibi stanbul fotoğrafyasının doğal seleksiyonlarıdır kendileri..
.
.
3 - ağır ağır çıkacaksın bu merdivenlerden



ne                : merdivenler
nerede        : söğütlüçeşme caddesi
ne zaman    : 17 ekim 2023

nasıl            : bak bu şimdi aklıma geldi. merdivenler hayat gibidir. onun da hem inişleri hem çıkışları vardır. ben tabi bu geri tarafımdan uydurduğum bu söz için çekmedim fotoğrafı. ahmet haşim için...

neden         : insan faktörü. nerede hareket orada bereket.
.
.

4- iskele sokaktan bir vapur geçti


ne                : içinden vapur geçen sokak
nerede        : iskele sokak, rasimpaşa
ne zaman    : 17 ekim 2023

nasıl           : geçen aralıktan deneyimliydim. bilerek ve isteyerek kuruldum sokağın en jeopolitik noktasına. ben vapur bekledim elimde makine. gelen geçen bana baktı, bu adam ne bekliyor diye. hatta aşağıdaki yavru kedi. sonunda beklediğim geldi..

neden        : deniz ve mehtap şarkısı vardı hani tanju okan'ın kendine has yorumuyla söylediği. işte bu fotoğrafın o şarkısıyla bir ilgisi yok.

.
.

5 - çirkin kral

cats

ne                : yavru kedi
nerede        : rasimpaşa, iskele sokak
ne zaman    : ekim 17, 2023

nasıl           : kedilerle aram yok dedim yukarıda ama. bu şapşal sevilmez mi? iskele sokakta vapur geçsin diye beklerken çıktı önüme. meraklı çocuk ile sinirli ergen arası bir bakışla hayırdır bilader, hayırdır sen dedi adeta.

neden        : biraz sinirliydi ama çok sevimliydi kerata.
.
.
özge öz  - bu dünya bir pencere