52.mektup - kıyılar mutedil açıklar kaba dalgalı

52.mektup




" mutluluk üzerine bir cümle kurmayı düşünüyorum.* "

kadıköy dolmuşundayım. sana yeni yıl hediyesi almaya gidiyorum gibi.
bu sabah.
böyle sade.
böyle hayatın orta yerinden bir cümle.
belki de kenarından.(bilmiyorum)
belki sıradan.
belki kimsenin umurunda olmayacak.
ama ve yalnız seninle dolu.
içimden dışıma büyüyen bir hasretle.
yazmak
yazmak
yazmak
ve o hediyeyi almak isterdim gerçekten sana..
...

olmadı.
...
olabilir.
...
hayat.
kader.
şartlar.
egolar.
rasyonellikler.
bencillikler.
sitemler.
anlamlı suskunluklar.
tecahül-i arifler.
...
hani diyordu ya yazar; "herkes mutlu olacak diye bir kaide yok. varsın mutsuz olalım."
biz mutsuz olma fırsatı bile tanımadık birbirimize!.kaderimiz yerine bize bir numara büyük gelen kederimize yürüdük ayrı ayrı yollardan.
...
oysa biz seninle arka fonda françoiz breut çalarken konuşmadık hiç.
keşke konuşabilseydik.
susamış gibi anlatabilseydik.
içimizde bir yerlerde sakladığımız o gizli kırgınlıklarımızı, anlaşmazlıklarımızı yüzüstü bırakıp.
nefes almaksızın sevseydik ya birbirimizi.
hem konuşmak şart da değildi. gözlerimiz kavuşsa yeterdi.
...
çok eskiden 'içinden istanbul geçen' şarkıları biriktirirdim. faydasını görmeyip bir vakit sonra bırakmıştım. şimdilerde ise içimi delip geçen şarkıları topluyorum bir bir. çünkü hüznüme en iyi onlar geliyorlar.
...
halbuki herkesin büyük yanılgıları olmuştur şu hayatta. benim en büyük yanılgım; hayatın döngüsünü yazarak kırabileceğimi sanmamdı. bir de..
bir de işte.. ..
neyse..
bu da bende kalsın..
...
kahverengi bir akşamda başladığım bu mektubu turuncu bir sabahta postalıyorum şimdi sana.
senindir artık bu mektup
ve sende kalsın.
...
.
* yaşamak - cahit zarifoğlu