84-hal-i pürmelâl - kıyılar mutedil açıklar kaba dalgalı

84-hal-i pürmelâl

 



kısa süreli unutkanlıklar yaşıyorum sevgili leyla. hani öyle büyütülüp dert edilecek gibi değiller. ama bazen canımı sıkıyorlar işte. misal bu sabah ofiste çayı her zamanki gibi yıkayıp süzüp öyle demledim. yukarı çıkıp mailleri kontrol ettikten sonra günlük haber başlıklarına bakarken birden aklıma geldi. çaydanlığın altını yakmamıştım. bir koşu alt kata inip ocağı yaktım. tekrar yukarı çıktım. en son ne yaptığımı unuttum. mide ilacını içip dişimi fırçalamaya gittim. pazar günü eski plaza arkadaşım serkan'la marmara forum'da otururken B12 eksikliğinden bahsetmiştim. o geldi aklıma. unutkanlık var mı diye sormuştu arkadaşım. o zaman yoktu. ama şimdi var kardeşim. şimdi çok var.

ve sonra etrafımdakilerin beni yanlış anlamasına göz yumarak benden uzaklaşmalarına yardım ve yataklık ediyorum. gitmelerine ses etmiyorum. artık ben anlatmadan anlasınlar istiyorum beni çünkü. yoruldum leyla. çok yoruldum. deneyip yanılmaktan. yine yeniden hep yenilmekten yoruldum. insanlara. kendime. ve dünyaya kaybetmekten. zaten diyorum; insanın kendini anlatması kadar zor bir şey yok şu kavanoz götlü dünyada. bir yazar şöyle bir şey demişti; görünmeyen yaralarını göstermeye çalışmak gibidir insanın kendini anlatması. aynen öyle. anlasınlar ve üzerime gelmesinler. bu yaştan sonra insan kaprisi ve nazıyla uğraşamam. zaten kendimle yeterince cebelleşiyorum. hem söylemiştim. sandıkları kadar da güçlü değilim ben. kendilerini fırtınaya yakalanmış gemi beni de mendireğin ucundaki deniz feneri gibi görmekten vazgeçsinler artık. kendi ayakları üzerinde dursunlar istiyorum. son tahlilde söylemesi günah belki ama beni az değil, temelli salsınlar istiyorum. insanlardan uzağa, mesela denize ve ormana kaçmak istiyorum. 'ne kadar az insan o kadar çok güzelizi' değişmez mottom ilan etmek istiyorum. zaten öyle çok kişiye de ihtiyaç yok hayatımda. biliyorsun. iki çiçeğin birbirine sarılması gibi kenetlenelim istiyorum sadece. ve sonra yıldızlara bakarak uyumak. sabahtan akşama türk musikisi akşamdan sabaha anlamını bilmeden sevdiğim-iz şarkıları dinlemek istiyorum. sessizlik istiyorum. sakinlik istiyorum. çünkü kafamda çok fazla gürültü var leyla. çok fazla. ama bir sen yoksun!

papooz - ulysses and the sea