40-detay - kıyılar mutedil açıklar kaba dalgalı

40-detay




cansever’in iki satır, iki satırdır kitabını okumaya yeniden başladım. ara vermiştim bir süre. günde iki üç mektup okuyorum en fazla. bir sürü satırın altını çiziyorum. en son işte burgazlı, kuzguncuklu hayalinin olduğu otuz sekizinci mektubunu okudum. durdum. 
oysa bugün yazmayacaktım. 
keyfim de gücüm de isteğim de yoktu.
ama tuhaf! 
otuz sekiz mektuptur fark etmediğime az evvel uyandım! mektup numaraları. 
123 mektup hepsi. ben 38’deyim.
pulsuz mektuplarım aklıma geldi. ben de numaralıyordum aynı şekilde. -tıpkı ‘beş vakit’leri, ‘bazı şeyler’i yaptığım gibi-
baktım. en son, kırk dördüncü mektupta kalmışım pulsuzlar’da. böyle önemsiz, kimseye yararı olmayan küçük detaylar.
sabahları hava güzel ve renkli olursa, kuş fotoğrafları çekiyorum. akşamları bir bölüm young wallander izliyorum. boş zamanlarımda fransızca şarkılar biriktiyorum falan...