balâ - kıyılar mutedil açıklar kaba dalgalı

balâ

 


ankara’nın balâ ilçesine kar yağmış. bu sabah, internet gazetesinde kartpostala dönen bu bembeyaz ilçeyi izledim uzunca bir süre. işi gücü bıraktım. kaybettiğim bir şeyi arar gibi dakikalarca bu fotoğrafa baktım. hiç bilmediği bir şehri özler mi insan?
ben özledim.
soğuk ve sessiz, içine kapanmış öksüz bir şehir gibiydi. yalnızlığına ve kaderine terk edilmişti sanki. ana caddesinde kimsecikler yok. devlet binalarının gri soğukluğunu ve mesafesini beyaz mucize bile kapatamamış. evlerin bacaları tütmüyor. dikilen ağaçlar sanki hiç tutmuyor. bir kaç cılız çam ağacı. belki köknar belki ladin. bildiğimden değil ha! çengel bulmaca kültürü. resimdeki sanatçıları hep bildim de, resimdeki şehri bilemedim bu sabah. ancak altını okuyunca bildim. ankara’nın balâ ilçesi derlermiş. sıcaklığın düşmesiyle birlikte kar yağışı etkili olmuş. her yer beyaz örtüyle kaplanmış.
dedim ya; nüfusu kaçtır, rakımı nedir, siyasi eğilimi nasıldır bilmem. fakat yüksek kesimlerde erken saatlerde başlayan kar yağışı akşama doğru ilçe genelinde etkisini artırmış. bembeyaz olmuş her yer. 
ben diyorum sevgilim; bugün hiç bilmediğim bir şehri özledim. seni düşündüm..
.
foto: hurriyet.com.tr


malade, melody gardıt - souvenirs manques