kuzey notları - kıyılar mutedil açıklar kaba dalgalı

kuzey notları







uzun sayılabilecek bir yolda yürüyorum yine. çünkü seviyorum yolları. uzun, kısa fark etmez. şimdi işte; bir yanım mezarlık. bir yanım devasa ağaçlık. ortada ölümüne bir sessizlik. aslında kısa gibi gözüken uzun bir yol. zihinde tonlarca düşünce. içeride hafif ürperten bir serinlik. dışarıda bozkır sıcağına denk gelen bir ateş. cennet-cehennem bir arada! huzur da isyan da. pişmanlıklar ve iyikiler de. ve mohaç meydanına benzer bir savaş alanı içimde. fakat tarihin en kısa savaşı bu. dakikalar içinde iyikiler kazanıyor. son anda karar verip gelmişim iyi ki diyorum.
..
oysa sanılanın aksine, doğumdan ölüme düz ve kısa bir çizgide gidiyoruz. arada çizdiğimiz zikzaklar ve daireler, girip çıktığımız çukurlar, düşüp kalktığımız yollar çok uzun ve bitmeyecek sanılan bir yolculuk gibi geliyor. bir illüzyon, bir yanılsama hali. sonra işte, bin beş yüz doksan rakımda, dünya telaşından uzakta, bulutlara en yakın noktada kendini o meşhum sözü fısıldarken yakalıyorsun.
hayat, nefes aldığımız anların toplamından değil nefesimizi kesen anların toplamından oluşur.”
..
beni tanımıyorlar ama bu köyde olduğuma göre bir bağlantım var diye düşünüyorlar herhalde. iyi mi kötü mü olduğumu bilmiyorlar. kimin torunu ya da oğlu olduğumu da. belki de zamanında sülalerimiz kavga etmişlerdir. hatta hala küs olanları vardır. ama sadece o an, o köyde bulunduğum için arabayla ya da yayan geçerken selam veriyorlar. istisnasız hepsi. hiç birini tanımıyorum oysa. ama hoşuma gidiyor. gülümseyerek, el kaldırıyorum. selamlarını alıyorum. emel müftüoğlu’nun bayramlı şarkısını mırıldanıyorum.
..
her sabah. ülkenin kuzeyinde, nemden ve stresten uzakta, oksijene ve yeşile doymuş topraklarda güneşle uyanıyorum. bitecek sayılı günleri aklıma getirmemeye çalışıyorum. norah jones dinliyorum. özlemlerimi temize çekiyorum. daimi olarak bu topraklara yerleşmenin yollarını arıyorum. kendimi, kendimin karşısına oturtup istikşafi görüşmeleri yapıyorum. giden günleri unutup kalan zamanı en verimli şekilde kullanmanın, mutluluktan ziyade huzurun hipotenüsünü bulmaya çalışıyorum.
evet.
..