320- amerika’dan öte yol yok: dünya kupası bu yaz üç farklı ülkede yapılsa da her yol amerika’ya çıkıyor. mahalledeki topun sahibi çocuk gibi her boka onlar karar veriyor. trump kafasıyla her türlü çamuru yapıyorlar. kibirlerinden dünyayı göremiyorlar. hatta içlerinden lüzumsuzun biri karşılaşacakları bosna’nın yerini haritada bilmiyorum zevzekliğini bile yaptı. ama dilerim Allah’tan, en güçlü tokadını bosna hersek eliyle atar bu şımarık yankilere..
.
321- bizim çocuklar hadisesi: bir buçuk aydan hatta daha ötesinden beri bizim çocuklar aşağı bizim çocuklar yukarı, içimiz dışımız hatta yerli ve milli togglarımız hamasetle, bizim çocuklarla doldu taştı.
lakin ve en başta, doksanlardan kalma bu pazarlama ürünü, popülizm kokan tanım ve tamlamalara karşı olduğumu şerh düşeyim.
neymiş efendim; yok filenin melekleriymiş, yok potanın padişahlarıymış, yok yeşil sahaların kaplanlarıymış gibi sporcularının mesleklerinin önüne geçen bir sürü gereksiz ve itici sıfat tamlamaları.
abi kediye kedi, muşmulaya muşmula dersin. bu kadar basit. motivasyon yahut gaz için ekstra sıfata ne hacet?
hadi reklamcılar, pazarlamacılar işi gereği bunu satıyor ama sen niye alırsın canım halkım! niçin ama niçin?
lakin ve en başta, doksanlardan kalma bu pazarlama ürünü, popülizm kokan tanım ve tamlamalara karşı olduğumu şerh düşeyim.
neymiş efendim; yok filenin melekleriymiş, yok potanın padişahlarıymış, yok yeşil sahaların kaplanlarıymış gibi sporcularının mesleklerinin önüne geçen bir sürü gereksiz ve itici sıfat tamlamaları.
abi kediye kedi, muşmulaya muşmula dersin. bu kadar basit. motivasyon yahut gaz için ekstra sıfata ne hacet?
hadi reklamcılar, pazarlamacılar işi gereği bunu satıyor ama sen niye alırsın canım halkım! niçin ama niçin?
al işte bak 2 maçta sıçtı sıvadı “bizim çocuklar”
cafer de yok kim temizleyecek?.
hayır bir de utanmadan hiç bir halta yaramayan, bol rotasyonlu yanki galibiyeti sonrası amortiyi teselli ikramiyesi gibi yutturmaya çalışıyorlar.
yer miyiz?
cafer de yok kim temizleyecek?.
hayır bir de utanmadan hiç bir halta yaramayan, bol rotasyonlu yanki galibiyeti sonrası amortiyi teselli ikramiyesi gibi yutturmaya çalışıyorlar.
yer miyiz?
.
322- benim vergilerimle: bu dünya kupasının benim için dikkat çeken başka bir yanı da; twitter ahalisinin işi gücü bırakıp trt spikeri avına çıkması. "yeni zelanda-iran faciasından" sonra adamı ekmeğinden ettikleri yetmemiş olacak ki cadı avı devam ediyor! abiler, bir ara sokaklarda pokemon kovalayan ergenler gibi trt spikerlerinin hatalarını bulma yarışına girdiler. sanki kendileri her şeyi kusursuz yapıyorlar. sokaklara, parklara çöp atmıyorlar, trafikte hayvanlık yapmayıp milletin hakkını riayet ediyorlar, markette metrobüste medenice sıra bekliyorlar, kamu veya özeldeki bir kadro için yahut usulsüz bir işleri için araya sokmak için bir tanıdık aramıyorlar ve haklı olarak curacao’lu bir futbolcu ismini yanlış telaffuz etti diye benim vergilerimle diye başlayan cümlelerle trt'ye, cimer’e mektup yazıyorlar. ne diyeyim altan? bilemiyorum..
.
323- ı will find you: sıcak günler, dünya kupası, aynı anda 4 dizi falan takip ederek geçiyor. ama henüz "offf be ne diziydi" diyebileceğim bir seriye rastlamadım. bir ara iskandinav ve britanya’yı bırakıp alman dizilerine sardım. fena değillerdi ama muhteşem de değillerdi. bütün avrupa’yı dolaştıktan sonra kürkçü dükkanına dönen tilki misali hollywood’a geldik mecbur.
ezcümle; seni bulacağım; ilk 3 bölüm itibariyle “doktor kimbıllı” kaçak dizisinin modern versiyonu gibi. yoklukta gidiyor işte..
ezcümle; seni bulacağım; ilk 3 bölüm itibariyle “doktor kimbıllı” kaçak dizisinin modern versiyonu gibi. yoklukta gidiyor işte..
324- manda yuva yapmış söğüt dalına: bir süredir televizyonda bülent ersoy’lu e-ticaret sitesi reklamı dönüyor. abiler o kadar inanmışlar ki reklamın ikinci versiyonunu da çekmişler. ama şimdi eğri oturup doğru konuşun ve elinizi vicdanınıza koyun yarenler. koskoca bülent hanım ablanın hiç işi gücü, yardımcısı, hizmetçisi, danışmanı, şoförü, yelpaze sallayıcısı yok internetten önce kullanıcı adını sonra şifresini girecek, kişisel bilgilerini tek tek dolduracak, mail adresini doğrulayacak ve sepetine yelpaze ekleyecek. buna kim inanır???
zaten ben reklamı gördüğüm ilk andan itibaren o ticaret sitesi üyeliğimi sildim. hayır, kişisel olarak bülent hanımla bir problemim yok. burayı okuyorsa şayet söyleyeyim ailecek şarkılarının hastasıyız. severek ve beğenerek takip ediyoruz kendisini. ama işte reklamın inandırıcılığı yok ablam! ankara’ya deniz getirmek nasıl olasıysa yahut mandanın söğüt dalına yuva yapıp yavrusunu da sinek kapması ne kadar mantıklıysa bülent hanımın da e-ticaret sitesinden alışverişi o kadar mantıklı. öyle yani..
.
325- fesleğenlerim var benim : üstteki beş maddeyi yazdım. fotoğrafı ve şarkıyı bloga koydum. ama yazıyı göndermedim. sanki dolmuşun son yolcusunu bekleyen şoför gibi. yahut eksik bir şey varmış gibi. oysa yazıyı göndermek için beni engelleyen hiçbir şey yoktu. buna rağmen göndermedim. ağırdan aldım. kalktım önce çayı demledim. sonra migros'tan aldığım fesleğenleri suladım. güneşe çıkardım. sokağa şöyle bir baktım. kimseler yoktu sıcakta. terk edilmiş şehir gibiydi. okullar kapandıktan sonra sanki bütün istanbul anadolu'ya göçmüştü. lakin öyle olmadığını biliyordum. öyle olsun istiyordum sadece. içeri girdim. işbu 325.maddeyi yazdım. birazdan göndereceğim. sanırım..
.
