21-kahraman (2021) - kıyılar mutedil açıklar kaba dalgalı

21-kahraman (2021)


bugün. tuhaf bir şey oldu. mubi'de not aldığım ama bir türlü izleyemediğim asgar farhadi filmi kahraman'ın film önüne denk geldim trt2'de. trt'nin kçük altyazılarıyla uğraşmayayım diye mubi'den açtım filmi. ama ortalarda bir yerlerde takıldı. mubi su koyverdi. 5-10 dakika farkla bu sefer trt2'yi açtım. küçük altyazılarıyla trt2de bitirdim filmi.

film mi?

nasıl tarif etsem. bilemedim şimdi.
en başta bizim vartolu saadettin'e benzeyen başrol oyuncusu muazzam iş çıkarmış. zaten ilk sahneden itibaren abinin yamacına girip özdeşleştiriyorsun kendini. sonra da olaylar olaylar...iyi kötü çirkin. vicdan. ahlak muhakemesi. her sahne geçişinde bir tepsiye üst üste dizilen yufka dilimleri gibi katman katman oluyorsun sende.
bu kadar da olmaz diyorsun bazen. ama oluyor. çünkü hayatta da aynısı oluyor. bazı günler kötü başlıyor ve hep kötü gidiyor. med-cezirler, gel-gitler. duygulanmalar. ezcümle daha evvel bir ayrılık filmiyle beni 'perişan eden' farhadi efendi kahraman ile yine ummadığımız yerden vuruyor.. sağlam vuruyor..