bir meskûn mahal şiiri - kıyılar mutedil açıklar kaba dalgalı

bir meskûn mahal şiiri

herkesin bir yeni yıl listesi, benim dinmeyen özlemlerim
bir de işte; birinci paketine sarılmış soluk anılarım
bir çiçeğe su vermek nasıl bir duygu anne?
vita tenekelerinde begonyalar, cumbalarda kediler
bugün güneş sanki kar topladı, ben de bir sürü anı
hava da öyle bir soğuk. sanırsın alaska. frigo.
başrollerde kadir inanır, türkan şoray.
ah cecilia
bilsen!
bu yıl ne çok özlem yaptı. ahh bir bilsen
içimden başka kimse bilmiyor
sen de söyleme lütfen
annem benim yüksek reklamcı olduğumu sanıyor
bense babamın yaşadığını rüyalarımda her gece
ama her gece
'çelik' olsa dayanmaz buna
ödeşmek buysa şayet sevgi neydi, emek neydi?
sanırsın burada kıyılar hep mutedil, rüzgârlar yalnız meltem
halbuki içim hep kaba dalgalı, yer yer fırtınalı
hem gidenin ardından konuşmak ne kolay
fakat unutmak güç
hatıralar ne zor
şair diyor ya; “hayat bazen katırlara sümbül falan vermekti”
oysa hayatın bir doldurt boşalttan ibaret olduğu en iyi yine birhan hanım biliyor da
kimse bir şey demiyor
ama ve lakin artık hiç bir şey iyi gitmiyor sevgili cecilia
hiç
  bir
    şey

öyle bir gelecek düşün ki mesela; meskun mahallerde şiirler yasaklansın
öğrenciler istediği sorulardan sınava başlayamasın
martılar vapurlarla birlik olup uçmasın
kâbus gibi, bir ibretlik projesi,
ondan geriye doğru sayılan yeni bir dünya düzeni
kimliği bilinen kişi veya kişilerin gözlerini kaçırma ihtiyacı duymadan söyledikleri yalanların sığmadığı bir dünyaya hazır mısın?
ahh cecilia!
soruya soruyla cevap vermek, eski bir viking geleneği
boynuzlarından içki içmek
demiştim ya; herkesin bir hayali olur. benim kelimelerim
dökülen yapraklar değil de sararan anılarım
benim en çok acıyan yerlerim
ben artık uyumak istemiyorum cecilia
ben artık
babamı çok özlüyorum.
.
cecilia krull - my life is going on