bu matematik bizi kandırıyor hocam - kıyılar mutedil açıklar kaba dalgalı

bu matematik bizi kandırıyor hocam


sıkıntımın tavan yaptığı her vakit olduğu gibi bahariye'ye, piraye cafe'ye vurdum yine kendimi. sırtımı duvara, yüzümü ağaçlardan seken güneş ışınlarına verdim. 275 adet şarkının yer aldığı müzik listesini açtım telefonumda. çay söyledim. canım sigara istedi aylar sonra. içmek için değil ha! yazmak için. hazırlıklıydım bu kez. kimseye imrenmeye hatta dilenmeye niyetim yoktu. sene başında aldığım bir paket sigarayı içindeki minik çakmakla birlikte çantama atmıştım evden çıkmadan. çay geldi. sigarayı yaktım. yazmaya başladım.
..
piraye'nin sahipsiz kedileri gibi hissediyorum bazen. hatta çoğu zaman. kimsesiz, yapayalnız. peyami safa kadar yalnız.
.
düşünüyorum oysa.... 
annem var. kardeşim var. abim var. memlekette de olsa amcam, dayım, teyzem, halam ve çocukları var. can arkadaşlarım var sonra. fiko var. hafız var. şeko var mesela. hakim'le ıssız da var. ama kimsem de yok öte yandan. hakim'e mesaj attım, üç saat oldu dönmedi daha. hafız'ı aradım. bugün çocuklara dadılık yapacakmış. şeko zaten adapazar'ında. fiko da haftasonu beygir koşturuyordur kesin. en olmadı 3600 çarpı 7500 dev ekranda iddaa peşindedir şimdi. ıssız da benim gibi bunalım mastırı yapıyor bugünlerde. elleşmemek en güzeli.
belki de sırf yüzden öze dönmeli, içimize bakmalıyız...
bakıyorum da,  yılmaz erdoğan'ın şiirleri gibi bu sıralar hayatım. gırtlağına kadar hüzne ve kedere bulanmış vaziyette. ve üç adımda bir aklıma o'nun şiirleri geliyor. sen de geliyorsun elbet. ama ben sana fen bilgisi defterimde şiir biriktirmedim hiç. ben aslında hiç şiir biriktirmedim sevgilim. çünkü ben şiir bilmem, sadece düz yazarım. ama sırf senin için. sadece sen oku diye.
hem kim bilir gün gelir belki kendi sesimden okurum sana düz yazılarımı. ister misin bilmem? 
ama baktın olmadı, bir yılmaz erdoğan şiiri ya da benim en sevdiğim cemal süreya'dan bir kısa şiir okur günü kurtarırım diye düşünüyorum şimdi. 
bilmiyorum çünkü en çok hangi şairi seviyorsun. 
ama bak turgut uyar'da uyar şayet istersen. onu da severim. 
yahut ahmet telli. 
son tahlilde; dile benden hangi şairi dilersen?
ama lütfen sayısaldan gelme sevgilim. çünkü ve zira matematiğim hiç bir vakit iyi olmadı. gerçi sonuç olmasa da gidiş yolum doğru olduğu için sağolsun hocalarım sınıfı geçirirlerdi hep. matematik ve ben kedi-köpek gibiydik tüm milli müfredat boyunca. geçinemezdik hiç.
ama ve yine de, matematikle aramdaki tüm bu ten uyuşmazlığına rağmen hayat matematiğini geç de olsa çözdüğümü düşünüyorum. 
peki ama ne anladık biz bu aşktan?
orasını hiç sorma sevgilim. orasını hiç sorma!
yalnız geldik. yalnız gidiyoruz. 
sıfıra sıfır. elde var yine sıfır.