bilmemek değil bayım sevmemek ayıp - kıyılar mutedil açıklar kaba dalgalı

bilmemek değil bayım sevmemek ayıp


kuyumcukent yenibosna hattında tanımadığım bir sürü insanla aynı otobüsteyim. öğle saatleri. dışarıda kasım oldukça güneşli ve neşeli. içeride iğne atsan yere düşmez, balık istifine saplanır kalır. öyle kalabalık. şanslıyım. oturuyorum. candan erçetin dinliyorum. çantamdaki murat menteş'i okumakla okumamak arasında salakça bir arafta bekliyorum. onbeş dakika sonraki metrobüs aktarmasında da bu boş koltuk şansımın devam etmesini diliyorum. oysa biliyorum ki ; chp'nin bu ülkede yüzde 26 oy oranına çıkma ihtimali kadar imkansız bu dileğim. hayır chpli değilim. beşiktaşlıyım. zaten ben parti tutmam. balık tutarım. son balığı gül gibi işimden yok yere istifa ettiğim ikibinondört aralığında, oldukça soğuk bir havada tutmuştum. argoda pantolon balığı diyorlar tuttuğuma. balıkçılar ne diyor bilmem. hiç bir şey bildiğim yok zaten. biliyormuş gibi yapıyorum sadece. düşündüklerim de yaşadıklarım aynı şeyler değil uzun zamandır. ne zaman olur? onu da bilmiyorum. ama bilmemek ayıp değil bayım. bunu biliyorsun!.
bundan mesela tam beş yıl önce, danimarka filmlerinin hastası olmamın müsebbibi  jonas efendi  just another love story  filminde hiç unutamadığım o basit ama sarsıcı tespitini kafama ve dahi yüreğime mıhlarken şöyle demişti; 
"her şey çok sıradan... ama hayat bir cumartesi günü alışverişinden daha fazlası...."
o gün bugündür o fazlalığı arıyorum. lakin bulamıyorum. yanlış yere bakıyorumdur belki.. bilemiyorum.
oysa en iyi bildiğim şey aylaklık. ona da para vermiyorlar. tıpkı yazmak gibi. verseler de almam zaten. aldığımı hak etmek isterim. ya da alır aylak adamlar yardımlaşma ve yaşatma derneği'ne bağışlarım. bilemiyorum. söylemiştim. pek bir şey bildiğim yok..
şu rengarenk çiçekler mesela yol kenarına dizdikleri. cinsleri hakkında hiç bir bilgim ve fikrim yok. gül ve papatyadan başka çiçek bilmem çünkü. geri kalan tüm çiçekler ilkokul terk zihnimde. beyaz papatyaları ama çok seviyorum. bunu iyi biliyorum.

bir de candan erçetin diyorum; çok güzel bir kadın. ama eve gidince bir hatta art arda iki juliette binoche filmi izlemek istiyor şimdi canım. böyle güzel havalarda çünkü juliette izlenir bayım. herkes bilir bunu...