26 Nisan 2017 Çarşamba

beni bu güzel havalar..*

memlekete ve bizim şirkete bahar gelince kimi her bahar aşık olduğundan dem vurur, kimi göçmen kuşlardan bahseder. bense istisnasız orhan baba'yı anarım böyle güzel havalarda. hayır şarkıcı olanı değil. şair olanı.

inanmayacaksın ama sevgilim bazen hayat bile bulutlar üstü oluyor böyle güzel havalarda.

hem orhan veli diyorum ne güzel adam. tom waits, leonard cohen falan. tezer özlü ile birsen tezer'i daha önce söylemiştik zaten. ne şahane kadınlar.

ama orhan veli diyorduk....
bundan tam üç bahar önce okuduğum nahit hanım'a mektuplarından (yalnız seni arıyorum) sonra daha bir güzel gözüktü gözüme. ve bugün o'nu bir dost meclisinde yine cahit sıtkı ile karıştırdılar. üzüldüm. dayanamadım. ukalalık yaptım. yolun yarısı diyen şair cahit sıtkı ve 46'sında öldü. garip'im orhan veli 36'da vefat etti dedim. kötü kötü baktılar. "iyi anladık be" der gibi.

öğlen yemeğini yemedim. birsen abla'ya sığındım. balıkesir şarkısını dinleyerek varoş cafeye geldim. sinek avlayan yılışık esnafa bi'orta kahve söyledim. nasılsa az şekerli söyleyince de orta getiriyor. duramadı sırnaştı yine. "hemmen abim dedi iki avucunu birbirine sürterek. "yoksundur epeydir" diye de devam etti. duymazdan geldim. başımı hayır anlamında yukarı kaldırıp müziğe ayar verdim. önceki yaz aşık olduğum ezginin günlüğü-rüya şarkısı çalmaya başlamıştı çünkü. ağaç dallarının arasından seken güneşle ruhumu, telefonumda çalan şarkıyla bedenimi, hafif esen rüzgarla zihnimi eşleştirip dünyadan ayrıldım bir süreliğine!

döndüğümde kimi bahar geldi dedi yine, kimi yaz. öğle sonrası açan güneşe aldanarak.
oysa bana sorarsan gelen sadece mayıs.

düşündüm de geçen sene tam da bu vakitler iyi değildim. ama güzeldim!
hem hatırlıyorum dün gibi.
evet evet eski yazılara bakmaya gerek yok. misal şu an yanı başımda duran tomris uyar'ın gündökümü vardı yine.
ve barbaros bulvarından beşiktaş'a inerken türlü düşünceler kafamda.

hafız aramıştı. "takma kafana be olm" demişti.
ama takıyordum. elimde değildi.
sonra marmara denizi. bir adet vapur kenarı. yanında nefis bir de rüzgar.
ve özgür kuşlar.
ve tabi ki o kadın. 
yeşil gözlü, parlement mavi elbiseli, okyanus hüzünlü o kadın. 
ben beynimi, o ise tırnaklarını kemiriyordu.
iyi değildim ama güzeldim.
peki ya şimdi?

şimdi? 
bana sorarsan sevgilim; gelen sadece mayıs. sadece mayıs..
.
.
* orhan veli - güzel havalar
.
.