kuşlara iyi bakın* - kıyılar mutedil açıklar kaba dalgalı

kuşlara iyi bakın*


bir kez daha, kafileler halinde gidiyorlar. ama ne güzel göç ediyorlar. döne döne, adeta aşağıda -benim gibi- onları hayranlıkla izleyenlere, bu anları metrelerce aşağıdan ölümsüzleştirmeye çalışanlara reverans yapıyorlar.
defaetle söylemiştim. yine söylüyorum. çünkü ölümüne kıskanıyorum onları. kanatları olduğu için. özgürce uçabildikleri için. bütün okyanusları kucaklayabildikleri için.
.


adalar üzerindeki bu kaçıncı kafile bilmiyorum. ama zarifoğlu gibi hatta hep birlikte içimizden düşünüyormuş gibi sorabiliriz.
nereye gidiyorlar?”
nereye?
bize anlatmak istedikleri nedir? 
bu gel-gitlerden öğrenmemiz gerekenler örneğin?
bulutlara, eşsiz maviliğe erişmek için o şekilsiz, çirkin, insanı boğan gri binaları yükseltmenize hiç gerek yok mu diyorlar mesela. mavi gezegene saldığımız gazların, diktiğimiz betonların sadece insanoğlunu değil tüm canlıları tehdit ettiğini mi söylemek istiyorlar?
nedir, mesele nedir?
 bize öğretmek istedikleri hayatın gizi nedir, nerededir, gittikleri yerde midir?
.
* didem madak
.