hayat kısa. kuşlar uçuyor * - kıyılar mutedil açıklar kaba dalgalı

hayat kısa. kuşlar uçuyor *

bağışıklık sisteminden bahsediyor, çok su içmek gerektiğinden sonra. kendine iyi davrandığını da söylüyor. öyle bağırarak, öyle mutlu konuşuyor ki ister istemez oturan on, ayaktaki sekiz yolcu o'nu dinliyoruz dolmuşta. arada attığı şen kahkahalar şoförün sigara için açık bıraktığı camdan içeri dolan kömür ve is kokulu havayı dağıtıyor. bana sorarsan fena olmuyor. lakin kimi sinir oluyor, kimi gülüyor bu kalın sesli ablaya.
ben'se..
.
kaç vakittir dumanlı aklıma mukayyet olmaya çalışıyorum. gündemden bağımsız tutmaya çalışıyorum düşüncelerimi. olmuyor. içine gireyim diyorum. yine olmuyor. 
çünkü cemal süreya haklı!
.
hayat kısa. 
    kuşlar uçuyor.
.
her akşam ocakta yemekleri varmış gibi. öyle telaşlı. ama öyle güzel uçuyorlar ki. sanki onlar için yaşıyorum!
.
uzaklara. çok uzaklara gidesim var.
sen gittiğinden beri daha çok. biliyorum.
gidersem dönmem.
.
bu akşam belki 'bodur minareden öte'yi yeniden okurum. böyle avuturum kendimi. belki de..
.
şöyle uzunca bir mektup yazmalı.
kuşlar bile kıskanmalı..
.
.
.
* cemal süreya