kasım - kıyılar mutedil açıklar kaba dalgalı

kasım

bu çocuk! emre aydın. kanayan yaralarımızı dağlıyor. kasımda bu yapılır mı? kasımın bununla ne ilgisi var? ben de anneme onu soruyorum. anne diyorum. ben erken doğmuş olabilir miyim? bu sabırsızlık. her sonbahar aşk yoluna düşmeler falan.
annem komünist rusya'nın ajanları gibi. ser veriyor. sır vermiyor. ne bileyim oğlum. güzdü işte doğduğunda diyor her seferinde.

ekim değil de. kasım.
hayatımın en köşeli taşları. aşkla kesişme noktası. hüznümün nirvanası.
.

hiç bir şey olmamış gibi yürüyorum. mutluluk demişti bir adam yol'dur.
yürüyorum arsız. ağaçlı yolda. cumbalarda kediler.
çok güzeller.
kendine güvenli şehir kadınları.
son model balina kasa arabalarda. bir de sakız olmasa ağızlarında.
daha çok seveceğim.

yağan yağmur değil de. düşen sarı yapraklar.
en acıyan yerlerim.
.
herkesin yeni yıl listesi olur. benim kasım listelerim. bu kasım mesela. huzursuzluğumun pessoa'ya sözü var. hakeza 10 yıl önce izlediğim yeditepe istanbul. ve nihayet bir türlü başlayamadığım romanımın giriş cümlesi. hepsi bu kasım.

başlamak değil de bitirmek.
benim en büyük çaresizliğim.
.
emre aydın - ses ver