düşlerin hesabı yok ki - kıyılar mutedil açıklar kaba dalgalı

düşlerin hesabı yok ki

durmadım devam ettim önce boğa'ya sonra moda'ya doğru.

eternity and a day'i bulmak için the end'e çevirdim rotamı yeşil tramvayın geçişinden hemen sonra.

uğramayalı çok olmuştu. değişmiş gibiydi sokak. duvar yazıları , dışarıya sarkan kafenin masa ve koltukları ve sokağın silueti de sanki.

beni ilk karşılayan duvardaki ; düşlerin hesabı yok ki yazısı oldu.

şansım varmış sonsuzluk ve bir gün'ü buldum. ama duvar yazısı kafamı kurcalıyordu. eski süreyya sinemasının önündeyken de bu cümle vardı kafamda.

başka şeyler de.

o geldi aklıma.

sonra o'nu gördüğüm düşüm düştü zihnime ve kalbime peş peşe.

evet düşleri hesap etmek, yakalamak ölçüp biçmek zordur.

ama işte bazı düşler de var ki yaşam sebebimiz olabilir.

yahut şifresi olabilir son derece sıkıcı ve ara'da kalmış hayatımızın

bir umut işte
aylar aylar önce belki de yıllar önce görmüştüm o'nu.

bana dün gibi geliyor ama. vaktini unutmuş olmam o yüzden.

bir kütüphanedeydik

belki de kitapçı bilemiyorum

binlerce kitap vardı etrafta ve bir tanesi o'nun elinde

bana bir kitap veriyordu

yüzünü tam seçemedim

hiç görmemiştim daha önce ama ruhu çok tanıdıktı

ve elleri

ve bir ömür boyu bakmaya yetecek kadar dingin bir yüzü vardı

o olduğuna yemin edebilirdim

o gün bugündür arıyorum onu

fakat

bir daha da görmedim. ne rüyamda ne etrafta!

kim bilir belki bir gün...

orada bir yerlerde olduğunu bilmek de güzel ama.

hem

neyin, ne zaman başımıza geleceğini bilemeyiz hiç birimiz

misal

insan hangi şarkıyı ne zaman çok seveceğini

vurulacağını da bilemiyor

az önce

tamamen tesadüf eseri karşılaştığım sezen aksu'nun yine mi çiçek şarkısına

aşık oldum

belki haleti ruhiye

belki hastayım ya hala.

insan normallerimde olmadığım için böyle belki

faranjit yerini nezleye terk etti. şimdi zaman zaman tıkanan ve akan sümüklü bir burun

ve dinmeyen bir baş ağrım var. ha bir de cumhurbaşkanı filarmoni orkestrası borazanı gibi bir ses

ama işte şarkı diyorum çok güzel

bi'dinlesen

seversin sen de

ne ağrı, ne sızı. ne dünya, ne dert, ne tasa

şarkılar yalnızca.

melodi ve sözlerin aşık iki sevgili gibi bütünleştiği şarkılar.

şarkılar diyorum. ne güzel değil mi?



kur masayı madam despina

kirli beyaz muşamba örtüleri ser

çek sediri asmanın altına

yanında bir ince müzeyyen abla


yine mi güzeliz, yine mi çiçek?

hamdolsun.

sezen aksu_cihan okan - yine mi çiçek