hayat ne tuhaf vapurlar falan - kıyılar mutedil açıklar kaba dalgalı

hayat ne tuhaf vapurlar falan

başlıktaki bu cenk-erdem aforizmasını pek bir beğenir, olur olmaz yerlerde kullanmayı çok severim. işte böyle olur yerlerin birinde olmaz bir hanımefendi dedi ki; tuhaf olan hayat değil siz akreplersiniz dedi. hadi buyur buradan yak. abla ne yapıyon kavgada söylenmez bu dedim. hemen irtibatı kestim. tuhaf ulan işte hayat. akşam kavun yedirirken sabah kelek yediriyor sabah ağlatırken akşam güldürüyorsa, evde bulgur olmadığı için dimyata pirince çıkarmıyorsa çiçekler solup solup tekrar açıyorsa. bunu da mı ben yapıyorum? amorti bile çıkmayan bana büyük ikramiye tadında felaketler üst üste vuruyorsa yine de ben miyim tuhaf olan? neyse uzatmayalım abla ile irtibatı kopardık zaten.
*
asıl diyeceğim o değildi. hadi bana alıştınız da. ben böyle yaşlı başlı, kerli ferli abilerin amcaların birbirleri ile lan lunlu konuşmasına alışamadım. hayat gibi bu da tuhaf geliyor. üstelik şahit olduğum konuşmacıların en az ikisi öğretmen. yeni ders yılının açıldığı şu mübarek günlerde yavrularımızı sen koru yarabbi.
*
beş dakika içinde aradığın üç arkadaşın da telefonu açmazsa ne düşünürsün?
iki gün önce benim gibi ı am legend filmini izlediyseniz. ben efsaneyim dersiniz eminim.
önce yandı mı bu türksel yıkıldı mı yoksa diyerek kayahan takıldım. sonra daha vahimi tütüncü mehmet efendi'nin en ıssız sokağında bu iş görüşmelerinden ve gel-gitlerinden iyice bunalan beynim "ulan yoksa dünya yıkıldı da dr. nevile gibi bi ben mi kaldım" diye düşündüm. neyse ki beş dakika sonra zırıl zırıl aradı sevgili dostlarım. bu düşüncemden onlara bahsetmedim tabi.
*
ama hepsini geçin bırakın bi'kenara. bence dünyanın en güzel mevsimi şu zamanlar. kıymetini bilin arkadaşlar, dostlar ve romalılar. biliyorsunuz biliyorum ama unutanlar ve blogumu yeni açanlar için tekrar etmek istiyorum ben yine de. ne terlersin ne üşürsün. böyle püfür püfür de esmez mi rüzgar. kanatlanıp uçar gibi yürürsün. utanmazsan benim gibi takım elbise ile koşmak istersin. koşmadım ama gaza gelip otuz beş-kırk dakika tempolu yürüdüm. olsun bacaklarım ağrıyor ama değdi şerrefsizim. (dikkat çift r) gene olsun gene yürürüm. ama şimdi değil yarın. evet.
.